سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبی سازه

مطالب جذاب و خواندنی در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی به همراه نکات آموزشی نگهداری و استفاده از آن

عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس؛ بررسی جامع ویژه سال 1402

ساخت استخر در ویلا و خانه می توانید جذابیت و زیبایی آن ها را بسیار بیشتر کند. داشتن استخر شنا در خانه هم می تواند شنا کردن و ورزش روزانه را برای شما امکان پذیر کند و هم برای تفریح و دورهمی خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. هزینه ساخت استخر می تواند نسبتا زیاد باشد به همین دلیل مهم است که در مورد آن به خوبی اطلاعات داشته باشید. در صورتی که قصد دارید از استخر پیش ساخته فایبرگلاس استفاده کنید، عمق آن یکی از فاکتورهای است که باید به دقت انتخاب کنید. این مطلب می توانید به شما در انتخاب عمق استخر پیش ساخته یا استخر آماده بسیار کمک کند.

 

 

عوامل موثر در انتخاب عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس

ساخت استخر با هدف های مختلفی انجام می شود. برخی از افراد برای تناسب اندام خود استخر می سازند، در حالی که برخی دیگر آن را برای گذراندن اوقات خوشی در آخر هفته با خانواده خود می سازند. عمق هر استخر به شدت تحت تأثیر هدفی است که استخر برای آن استفاده خواهد شد.

 

انتخاب عمق استخر آماده مخصوص بزرگسالان

اگر فقط بزرگسالان در خانه شما هستند، می توانید یک استخر آماده با عمق معمولی حدود 1 تا 1.5 متر بسازید. بسیاری از مردم نیز ساخت استخرهایی با عمق های متغیر را ترجیح می دهند. اگر شناگر مطمئنی هستید، می توانید به استخری به عمق بالاتر از 1.8 متر بروید. این به شما امکان می دهد که بهتر شنا کنید.

 اگر همه افرادی که از استخر استفاده می کنند، مهارت شنای خوبی داشته باشند و با ارتفاع استخر راحت باشند می توانید سطح کم عمق استخر را به حداقل برسانید. گاهی اوقات، قد بزرگسالانی که در خانه زندگی می کنند ممکن است بسیار متفاوت باشد. در این حالت، عامل تعیین کننده عمق استخر کوتاه ترین عضو است.

 

برای خانه هایی که بچه دارند

کودکان سریعتر از بزرگسالان رشد می کنند، بنابراین انتخاب بهترین یا مطمئن ترین عمق برای آنها کمی دشوار است. با این حال، یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس با عمق 60 سانتی متر یک گزینه ایده آل برای کودکان است. بعد از چند سال، عمق 90 سانتی متری و یا بیشتر مفید است. منطقه ای که بچه ها می توانند در آب استخر راه بروند نباید خیلی بزرگ باشد. شما همچنین می توانید یک استخر جداگانه برای بچه ها مانند استخر کودکان در نظر بگیرید. استخر بچه‌ها به آن ها اجازه می‌دهد به راحتی در استخر بایستند و پاهایشان کف آن را لمس کند. کودکان همچنین می توانند بازی کنند و شنا کردن را یاد بگیرند. اما اگر بچه هایی دارید که به شنا علاقه دارند، سعی کنید یک استخر ال شکل طراحی کنید. در هنگام ساخت استخر زمانی که کودکان خردسال دارید به خاطر داشته باشید که وقتی از انتهای کم عمق به ناحیه عمیق می روید، کاهش عمق به آرامی باشد. 

 

 

انتخاب عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس بر اساس فعالیت

عمق استخر پیش ساخته نیز بر اساس فعالیتی که به طور منظم برای آن استفاده می شود، مانند شنا یا غواصی تعیین می شود.

 

برای شنا کردن

اگر از استخر خود بیشتر برای شنا استفاده می کنید، آب استخر باید به اندازه کافی عمیق باشد تا امکان حرکت نامحدود را فراهم کند. شما باید بتوانید حرکات مختلف و خیلی چیزهای دیگر بدون اینکه نگران رسیدن پاهای خود به کف استخر باشید را انجام دهید. همچنین اگر فردی هستید که به طور منظم شنا می کنید، می توانید از استخرجکوزی استفاده کنید. عمق ایده آل برای استخرهای آماده جهت شنا کردن حدود 1 متر است.  قبل از تصمیم گیری در مورد ارتفاع استخر، هر فردی را در خانه خود در نظر بگیرید که از استخر استفاده می کند. اگر شما و اعضای خانواده تان شناگران حرفه ایی هستید، طول استخر باید بیشتر از عمق باشد.

 

برای استراحت یا خنک شدن

برای استراحت در استخر به عمق آب تا کمر نیاز است. محدوده استاندارد بین 1 تا 1.2 متر است. اگر فقط تعداد محدودی از افراد در اکثر مواقع از استخر استفاده کنند، قد شناگران نیز در نظر گرفته می شود. در نظر بگیرید که صندلی‌ها را در یک منطقه کم عمق قرار دهید که افراد بتوانند پاهای خود را در آب استخر آویزان کنند. عمق مناسب آب برای خنک شدن نیز باید از کمر شما بیشتر باشد.

 

برای شیرجه زدن

اگر قصد نصب تخته شیرجه را دارید، به استخر عمیق تری نیاز است. این برای از بین بردن خطر آسیب به سر ضروری است. عمق ایده آل برای استخرهای دارای تخته شیرجه بین 2.2 تا 2.7 متر است.

 

برای ورزش های تفریحی

عمق استخر باید به شرکت کنندگان در ورزش های تفریحی مانند والیبال اجازه دهد تا به راحتی شنا کنند، بایستند و حرکت کنند. باید منطقه ای با عمق یکنواخت در حدود 1 تا 1.2 متر وجود داشته باشد که باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه بازیکنان بازی را در خود جای دهد. این به همه اجازه می دهد تا بدون هیچ محدودیت یا مشکلی در بازی شرکت کنند.

 

برای کاربردهای مختلف

اگر به طور مرتب از استخر خود برای بیش از یک فعالیت استفاده می کنید، بهتر است استخر پیش ساخته فایبرگلاس با عمق متغیر را انتخاب کنید.

 

تغییر عمق استخر

تغییر عمق استخر پس از ساخت غیرممکن نیست. اما برای یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس، این فرآیند بسیار پیچیده است و ممکن است همیشه بهترین نتیجه را به همراه نداشته باشد. همچنین یک فرآیند بسیار وقت گیر است. بنابراین، همیشه خوب است که قبل از تصمیم گیری در مورد عمق استخر، حتی جنبه های کوچک را با دقت در نظر بگیرید.

 

جمع بندی

استخر شنا یک سرمایه گذاری بزرگ است که اهداف متعددی را برای صاحب خانه انجام می دهد. عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس یکی از نکات مهم در ساخت استخر است. شما می توانید با در نظر گرفتن اعضای خانواده خود، افرادی که به طور مرتب از استخر استفاده می کنند و هدفی که استخر برای آن استفاده می شود، عمق ایده آل را برای استخر انتخاب کنید.


چگونه هزینه های نگهداری استخر را در تابستان امسال کاهش دهیم؟

ساخت استخر خانگی امکانات بسیار خوبی را به زندگی خانه شما می آورد. استخر مکانی برای استراحت و لذت بردن از تفریح در زیر نور خورشید با دوستان و خانواده است. با این حال، اگر به تنهایی این کار را انجام دهید، تعمیر و نگهداری استخر می‌تواند دردسرساز باشد و اگر مراقب نباشید، هزینه‌های مربوط به آن می‌تواند خیلی زیاد شود. در این مطلب بهترین راه‌ ها برای کاهش هزینه‌های نگهداری استخر خانگی را بیان می کنیم که می‌توانید در تابستان امسال از آن ها استفاده کنید.

 

کاهش هزینه های نگهداری از استخر خانگی

 

دمای آب را تحت کنترل داشته باشید

برای کسانی که که از کاور استخر استفاده می‌کنند، این موضوع خیلی مهم نیست، فقط مطمئن شوید که در هنگام استفاده نکردن از استخر، کاور را روی آب قرار دهید. اما اگر سیستم گرمایش برای استخر خود دارید، مطمئناً باید مراقب دماسنج باشید و آن را پایین بیاورید، به خصوص اگر دمای هوا در طول ماه های بهار و پاییز کاهش یابد. هرچه استخر خود را گرمتر نگه دارید، انرژی بیشتری مصرف خواهید کرد و هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. دمای آب را به اندازه کافی گرم نگه دارید تا برای شنا کردن راحت باشد، اما خیلی بیشتر از آن نروید.

فیلتر خود را تمیز کنید

در حالی که برخی از افراد فیلترهای استخر خود را 24/7 اجرا می کنند، انجام این کار واقعاً ضروری نیست. با این حال، باید مطمئن شوید که فیلتر را تمیز نگه دارید. این به شما کمک می کند از خرابی هایی که می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود جلوگیری کنید. علاوه بر این، تضمین می کند که فیلتر همیشه در شرایط بهینه کار می کند.

از یک پمپ استخر خوب استفاده کنید

یک پمپ استخر عالی می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند و هزینه مصرف انرژی شما را هر ماه کاهش دهد. اگر هنوز از یک پمپ تک سرعته قدیمی استفاده می کنید، به یک پمپ چند سرعته جدید ارتقا دهید.

هنگام عدم استفاده استخر را بپوشانید

پوشاندن استخر در زمانی که استفاده نمی شود با اهداف مختلفی صورت می گیرد. مدت زمانی را که باید برای شانه زدن برگ ها یا سایر زباله ها قبل از غوطه وری صرف کنید، کاهش می دهد. هنگامی که دما در شب کاهش می یابد، گرما را در داخل استخر حفظ می کند و سرعت تبخیر آب استخر در جو را کاهش می دهد، به این معنی که شما نیازی به جایگزینی آن آب در پایین خط ندارید و این باعث کاهش هزینه های گرم کردن استخر خانگی خواهد شد.


هزینه ساخت استخر با استخر فایبرگلاس (راهنمای کامل - 1402)

یکی از اولین سوالاتی کسانی که می خواهند با استخرهای فایبرگلاس برای خود یک استخر خانگی داشته باشند این است که هزینه استخر فایبرگلاس چقدر است؟ اگرچه پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، اما در این مطلب به شکل کامل به آن خواهیم پرداخت.

می توان خرید استخر را شبیه به خرید ماشین یا خونه در نظر گرفت. برای خرید استخر هم شما گزینه های بسیار زیاد با قیمت های متفاوت را می توانید مشاهده کنید. شما هر زمان که در خانه باشید استخر خود را خواهید دید. اگر در انتخاب استخر درست عمل کنید و آپشن های مناسب را سفارش دهید باعث می شود که بیشترین لذت و کمترین تعمیرات را داشته باشید. به همین دلیل، اکثر خریداران تصمیم می گیرند استخری را تهیه کنند که برای سال های زیادی بتوانند از آن استفاده کنند. متأسفانه برخی از افراد تنها به فکر ساخت استخر ارزان هستند، بنابراین به مواردی مانند هزینه نگهداری، کیفیت، گارانتی و زیبایی اهمیتی نمی دهند که قطعا در این آینده از این کار خود سرخورده خواهند شد.

برخی از آپشن های که می توانید به استخر خود اضافه کنید عبارتند از:

  • کاشی کاری
  • سطوح رنگی استخر
  • روشنایی فیبر نوری
  • عرشه بتنی اضافی
  • کفپوش بتنی 
  • موزاییک های طرح دارد
  • کاورهای امنیتی
  • روکش های اتوماتیک
  • تخته غواصی
  • نرده 
  • آبنماها
  • جت اضافی
  • جکوزی های داخلی 
  • دیوارهای نگهدارنده

همانطور که می بینید آپشن های بسیاری را می توانید به استخر خود اضافه کنید.

ساخت استخر با استخر فایبرگلاس

قیمت استخر فایبرگلاس چقدر است؟

متوسط قیمت استخر فایبرگلاس 50 تا 200 میلیون است. این فقط مربوط به خود استخر فایبرگلاس است و باقی هزینه ها جداگانه باید برآورد شوند. در یک بازه ده سال هم مقداری برای هزینه نگهداری از استخر فایبرگلاس باید پرداخت کنید. اما مکان نصب و شرایط نصب هم در هزینه ساخت استخر با استخرهای فایبرگلاس تاثیر مستقیم دارد که در ادامه در مورد آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاثیر نصب استخر فایبرگلاس در هزینه کلی

وقتی کسی می پرسد که هزینه ساخت استخر چقدر است، چگونگی نصب یک فاکتور مهم است. می توان چگونگی نصب را به چهار روش مختلف تقسیم کرد، که عبارتند از:

1. نصب استخر توسط مشتری

در این نوع از نصب بدنه استخر توسط شرکت تولید کننده استخر فایبرگلاس برای مشتری ارسال می شود. دریافت کننده یا همان مشتری مسئولیت تمام کارهایی که مربوط به نصب از جمله گودبرداری، نصب استخر، پرکردن استخر، اضافه کردن آب، آماده سازی و شکل دهی بتن، درجه بندی نهایی، برق استخر، حصار کشی، مجوز و غیره را بر عهده دارد.

اگرچه نصب استخر فایبرگلاس چندان پیچیده نیست، اما باید جزئیات رعایت شود و جایی برای خطا وجود ندارد. اگر در زمینه گودبرداری و ساخت و ساز تجربه دارید و تجهیزات مورد نیاز هم در اختیار دارید می توانید این کار را انجام دهید. به طور متوسط بین 5 تا 10 میلیون برای حمل استخر باید شرکت سازنده استخر پرداخت کنید.

2. نصب استخر فایبرگلاس بدون پوشش بتنی

در این نوع نصب بدنه استخر، حمل و نقل، تجهیزات استخر، حفاری، تنظیم استخر، پر کردن استخر با آب، نصب و مجوز استخر توسط شرکت پیمانکار انجام می شود. سفارش دهنده مسئول شکل دهی و آماده سازی بتن، درجه بندی نهایی، تمیز کردن استخر، برق و حصارکشی است. قیمت این نوع نصب به طور معمول از 30 تا 35 میلیون متغیر است که بسته به اندازه و آپش ها دارد.

3. استخر با روکش بتنی

در این نوع نصب علاوه بر موارد گفته شده در مورد دوم عرشه بتنی، تمیز کردن استخر و تست نهایی نیز توسط شرکت انجام می شود. در این حالت باید به طور متوسط 40 تا 50 میلیون باید پرداخت کنید.

4. نصب صفر تا صد

در این حالت صفر تا صد انجام می شود و استخر آماده اسفاده به شما تحویل داده می شود. هزینه نصب در این مدل بین 50 تا 65 میلیون می باشد.

مقایسه هزینه استخر فایبرگلاس با دیگر مدل ها

هزینه ساخت استخر با استخرهای فایبرگلاس با هزینه ساخت استخر با دیگر مدل ها با هم فرق می کند. در مورد مقایسه قیمت استخر فایبرگلاس با انواع دیگر استخرها، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

استخرهای وینیل لاینر

ساخت یک استخر با وینیل لاینر چیزی بین 80 تا 100 میلیون به شکل متوسط هزینه دارد. استخرهای شنا ساخته شده با وینیل لازنر یک راه حل کوتاه مدت است. اگرچه هزینه اولیه آن معمولا کمتر از استخر فایبرگلاس یا بتنی است، هزینه طولانی مدت آن اغلب بسیار بیشتر است.هزینه تعویض لاینر حدود 20 تا 25 میلیون است و تاثیر آن را در بازه 10 ساله مشاهده خواهید کرد.

استخرهای بتنی

هزینه استخرهای بتنی از 150 میلیون شروع می شود که بشتر از دیگر مدل ها می باشد. ذر هزینه های بلندمدت حتی تفاوت بیشتری هم دارد. به عنوان مثال، استخرهای بتنی معمولاً باید هر 8 تا 12 سال یکبار گچ کاری شوند که این خود هزینه زیادی خواهد داشت.  استخرهای بتنی دارای معایب استفاده زیاد از مواد شیمیایی، برس زدن دائمی دیوارها، تغییر رنگ، شستشو، اسید شویی و زبری سطح هستند.

جمع بندی

هزینه استخرهای فایبرگلاس در مقایسه با دیگر مدل ها بسیار مناسب تر است. علاوه بر این استخرهای فایبرگلاس را می توانید بر اساس بودجه ای که دارید انتخاب کنید. اگر بودجه شما محدود است می توانید ابعاد کوچکتر را انتخاب کنید.

 

 


مراحل ساخت استخر شنا - قدم به قدم

ساخت استخر از نوع توکار و یا روکار به کمک یک شرکت معتبر خیلی سریع و آسان می تواند انجام شود. در ادامه مراحل ساخت استخر که معمولا در بسیاری از شرکت ها یکسان است را به شما معرفی می کنیم.

ساخت استخر

ساخت استخر 

ساخت استخر در حالت صاف بودن زمین یا شیبدار بودن آن تفاوت هایی دارد. برای نصب استخر در یک زمین صاف، باید در در زیر و اطراف استخر یک بستر شنی ایجاد شود. این شن ها که معمولا از رودخانه ها تهیه می شوند به شکل گرد هستند و معمولاً بین 8 تا 16 میلی متر قطر دارند. جهت ساخت استخر در زمین های شیبدار باید استخر روی صفحه پایه بتنی نصب کرد اما این همیشه ضروری نیست. هنگامی که پایه بتنی ایجاد شد، کناره ها با بتن بیشتری پر می شوند تا استخر در جای خود فیکس شود. در ادامه مراحل ساخت استخر را برای شما به شکل کامل توضیح می دهیم.

1. برنامه ریزی 

هنگام ساخت استخر، باید برنامه ریزی کاملا دقیق داشته باشید. با آغاز شدن حفاری محل امکان تغییر در خیلی از تصمیمات خود را نخواهید داشت به همین دلیل باید از تمام موارد اطمینان کامل داشته باشید.

2. حفاری

فرآیند حفاری زمانی آغاز می شود که تیم ساخت و ساز اندازه گیری های دقیقی از مساحت استخر انجام دهد. بعد از اینکه خطوط کلی در جای خود قرار گرفتند، کار آغاز می شود. یک فرآیند حفاری اصولی باعث می شود که کمترین آسیب به محوطه پیرامون آن برسد.

مرحله حفاری و گودبرداری در ساخت استخر

مرحله حفاری و گودبرداری در ساخت استخر 2

3. آماده سازی کف 

پس از تکمیل فرآیند حفاری، فرایند ساخت استخر سرعت بیشتری می گیرد. مرحله بعدی آماده سازی کف است که استفاده از ماسه و سنگریزه رایج ترین مورد است. این به معنای پر کردن لایه زیرزمینی از شن شسته شده و سپس متراکم کردن آن است. در این حالت یک بستر سنگریزه ای برای نصب استخر کافی است.

آماده سازی کف مکان نصب استخر

4. جابجایی استخر و قرار دادن

هنگامی که مقدمات ساخت استخر به پایان رسید، زمان انتقال بدنه به محل است. این فرآیند شامل یک جرثقیل است که به آرامی استخر را در مکان مناسب قرار می دهد و به تیم نصب اجازه می دهد تا برای مراحل بعدی آماده شوند. 

حمل استخر با جرثقیل

قرار دادن استخر در مکان نصب

5. نصب و راه اندازی و پر کردن

استخرهای پیش ساخته به صورت کامل و آماده برای نصب تحویل داده می شوند. مرحله پر کردن پشتی برای اطمینان از اینکه استخر شما در جای خود باقی می ماند بسیار مهم است. در این مرحله جنبه های تکنولوژیکی سیستم استخر شما مانند نازل های ورودی، اسکیمر، لوله ها و چراغ ها نیز نصب می شوند.

بیشتر بخوانید: ساخت استخر چقدر هزینه دارد؟ قیمت 3 پکیج استخر فایبرگلاس

استخر به تدریج با استفاده از بتن خشک یا سنگریزه پر می شود. نحوه پر کردن فضای اطراف استخر شما مهم است. باید به طور همزمان استخر و شکاف بین لایه بیرونی آن و سوراخ حفاری شده پر شود. این برای اطمینان از متعادل ماندن فشار وارد شده بر روی دیوارها است.

مهم نیست که از چه موادی برای پر کردن فضای استخر شما استفاده می شود، اما همیشه از بتن برای پر کردن فضای زیر پله ها برای پایداری بیشتر در هنگام ورود و خروج باید استفاده شود.

 

مرحله پر کردن اطراف استخر

6. نصب سیستم تصفیه و موتورخانه

هر زمان که استخر در جای خود مستقر شد، زمان آن است که سیستم تصفیه و موتورخانه را نصب کنید. سیستم تصفیه و موتورخانه معمولا در جایی که شما انتخاب می کنید مانند گاراژ یا زیرزمین قرار می گیرند و معمولا قابل مشاهده نیستند.

موتورخانه استخر

موتورخانه و تصفیه خانه استخر

7. سقف استخر

شما این امکان را دارند که سقف جمع شونده را برای استخرهای روباز خود نصب کنید. این سقف برای پوشش و روکش سریع نیاز به نصب نرده در کنار استخر دارد. اگر قرار باشد بر روی سنگفرش نصب شوند، این ریل های سقف در میله بتنی استخر قرار می گیرند. با این حال، در صورت ترجیح، این ریل های سقفی را می توان پس از چیدن کاشی های بیرونی استخر نیز نصب کرد.

آماده سازی جهت نصب پایه های سقف استخر

8. کاشی کاری در اطراف استخر

کاشی کاری در اطراف استخر یکی از مراحل محوطه سازی استخر است. هنگامی که استخر نصب شد، کارهای نهایی انجام می شوند تا استخر آماده استفاده شود. برخی ممکن است کاشی کاری اطراف استخر را را دوست داشته باشند در صورتی که سنگ فرش را نیز می توانید انتخاب کنید. 

کاشی کاری اطراف استخر

9. نصب سقف

هنگامی که به ساخت استخر در باغ هستید، باید بیشترین استفاده را از فضای باغ داشته باشید، به همین دلیل است نصب سقف جمع شونده طرفداران زیادی دارد. این سقف ها را می‌توان در جای خود قرار داد تا استخر شما را بپوشاند و در زمان هایی که از استخر خود استفاده نمی کنید از آن محافظت کند. آنها به سادگی از جمع می شوند تا به شما امکان دسترسی به استخر را بدهند.

نصب سقف استخر

10. تمام

مراحل ساخت استخر کامل شده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از استخر خود لذت ببرید. با استفاده از استخرهای آماده فرایند ساخت استخر به کمتر از 14 روز می رسد. فرایند نصب استخرهای آماده سریعتر از استخرهای بتنی استاندارد است و دردسرهای خیلی کمتری را برای شما ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

 


5 مزیت استخرهای پیش ساخته؛ بهترین گزینه در شرایط مختلف

ساخت استخر خانگی ممکن است برای برخی ها غیر ممکن به نظر برسد. این می تواند دلایل مختلفی مانند قیمت و یا کمبود فضا داشته باشد. علاوه بر دو مورد اشاره شده برخی دیگر نیز این تصور را دارند که ساخت استخر در خانه بی فایده است و ارزش هزینه کردن را ندارد.

این تصورات امروزه اصلا به واقعیت نزدیک هم نیستند. تولید کنندگان استخر امروزه آپشن ها و گزینه های بسیار بیشتری را به کمک استخرهای پیش ساخته با کیفیت عالی در اختیار شما قرار می دهند که می تواند باعث شود که به راحتی یک استخر خصوصی داشته باشید.

استخرهای پیش ساخته مزیت های بسیار فوق العاده ای دارند. در این مطلب به مهمترین مزیت های آن ها خواهیم پرداخت.

استخر پیش ساخته

5 مزیت استخرهای پیش ساخته؛ بهترین گزینه در شرایط مختلف

1. استخرهای پیش ساخته مقرون به صرفه هستند.

استخرهای پیش ساخته که بسیار مد شده اند، بسیار ارزان تر از استخرهای دیگر هستند. با توجه به مواد آن ها و نصب ارزان تر می توانید با هزینه ای بسیار کمتر یک استخر داشته باشید. مقرون به صرفه بودن آن ها به این معنی نیست که کیفیت استخرهای دیگر را  ندارند زیرا استخرهای پیش ساخته عمر طولانی دارند و نگهداری آن بسیار ساده تر است. بدیهی است که هزینه ساخت استخر به نوع، اندازه یا مواد مورد استفاده در آن بستگی دارد. یکی دیگر از نکات مثبت قیمت آن، این است که رنج قیمت ها بسیار گسترده است، بنابراین افراد زیادی می توانند بدون هیچ مشکلی هزینه آن را بپردازند. حتی با چیزی حدود 70 میلیون هم می توانید استخر خود را راه اندازی کنید.

2. استخرهای پیش ساخته بسیار سریع راه اندازی می شوند.

استخر پیش ساخته خیلی سریعتر از دیگر استخرها نصب می شود. رای نصب استخر پیش ساخته  نیازی به انجام کار یا حتی اخذ مجوزهای لازم نخواهید داشت که می تواند زمان زیادی را از ما بگیرد. اما با استخرهای پیش ساخته از دردسر خلاص خواهید شد زیرا همانطور که از نام خود آنها مشخص است قبلاً ساخته شده اند. به لطف این عامل، نصب بسیار تمیزتر و راحت تر است. 

3. نگهداری استخر پیش ساخته بسیار آسان تر است.

یکی دیگر از مزیت های استخرهای پیش ساخته این است که نگهداری از آنها بسیار آسان تر است زیرا با تمیز کردن منظم به طور منظم همیشه مانند روز اول حفظ می شوند. مهمترین قسمت نگهداری از استخر پیش ساخته حفظ وضعیت خوب استخر و عملکرد مناسب سیستم تصفیه کننده و وضعیت آب آن است. برخی از افراد هستند که مستقیماً یک استخر قابل حمل را انتخاب می کنند که در ماه های زمستان از آن نگهداری می کنند و بنابراین به شکل کامل از آن محافظت می کنند.

استخرهای پیش ساخته نگهداری راحتی دارند

4. در طولانی مدت می توانند به خوبی دوام داشته باشند

اگر تعمیر و نگهداری را به درستی انجام دهیم، استخرهای پیش ساخته سالیان سال دوام خواهند آورد. برخلاف آنچه که تصور می شود، ثابت شده است که عمر این استخرها با مراقبت خوب بیش از دو برابر عمر استخرهای بتنی است. در گذشته، استخرهای بتنی بسیار مقاوم‌تر از استخرهای پیش ساخته بودند، زیرا استخرهای پیش ساخته از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بودند. اکنون اما استخرهای پیش ساخته پیشرفت زیادی کرده است و عمر آن ها حتی بیشتر از استخرهای بتنی شده است.

5. استخر پیش ساخته متنوع هستند.

طرح هایی که در حال حاضر وجود دارند تقریباً نامحدود هستند، زیرا می توانید از بین اشکال، اندازه ها یا رنگ های زیادی انتخاب کنید. علاوه بر این، بسته به نوع استفاده از استخر یا مکانی که می‌خواهید در آن نصب کنید، انتخاب های بسیار خوبی را دراید. آبی سازه یکی از شرکت هایی است که امکانات گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد که حتی شامل سفارشی سازی این استخرهای پیش ساخته نیز می شود. می توانید یک استخر پیش ساخته سفارشی از آن دریافت کنید.

استخرهای پیش ساخته تنوع زیادی دارند

پس از مطالعه این مطلب در مورد مزایای استخرهای پیش ساخته و آماده اطلاعات کافی را کسب کرده اید. خرید استخر پیش ساخته  بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کردید، زیرا امروزه انواع مختلفی وجود دارد و با هر شرایطی سازگار می شوند. به طور کلی اگر قصد ساخت استخر دارید، استخر پیش ساخته می تواند گزینه اول برای شما باشد.


ساخت استخر چقدر هزینه دارد؟ قیمت 3 پکیج استخر فایبرگلاس

هزینه ساخت استخر هم برای مشتریان و هم برای شرکت های پیمانکار بسیار مهم است. یکی از اولین سوالات کسانی که قصد ساخت استخر دارند این است که هزینه آن چقدر است؟ اگرچه پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، اما ما سعی خواهیم کرد برای توضیح برخی از موارد کلی قیمت گذاری انجام دهیم.

خرید استخر بسیار شبیه خرید یک وسیله نقلیه یا حتی یک خانه است. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند. از آنجایی که اکثر افراد حدود یک سوم از روز خود را در خانه سپری می کنند، می خواهند مطمئن شوند که ساخت استخر راحتی، آرامش را برای آن ها فراهم کند و استفاده از آن نیز آسان باشد. این اصول معمولاً برای اکثر خریداران استخرهای شنا توکار اعمال می شود.

درک این نکته که آن ها تا زمانی که در خانه خود زندگی می کنند باید هر روز استخر خود را ببینند، و همچنین این واقعیت که انتخاب استخر مناسب برای اولین بار بسیار مهم است تا حداکثر لذت را با حداقل نگهداری تضمین کند. ، اکثر خریداران تصمیم می گیرند استخری را تهیه کنند که در درازمدت بیشترین لذت را آن ببرند.

ساخت استخر

 

راهنمای هزینه نصب استخر فایبرگلاس

پکیج شماره 1 - استاندارد

تحویل و نصب بدون کفپوش استخر

این پکیج شامل بدنه استخر فایبرگلاس، حمل و نقل، تجهیزات استخر، حفاری، تنظیم استخر، پر کردن استخر با آب و نصب می باشد. صاحب خانه مسئول آماده سازی بتن، درجه بندی نهایی، تمیز کردن استخر، گاز و حصارکشی می باشد.

قیمت این بسته از 150 میلیون به بالا، باز هم بسته به اندازه و گزینه ها می تواند متفاوت باشد.

  • بدنه استخر
  • حمل 
  • تجهیزات استخر
  • حفاری
  • تنظیم استخر
  • پر کردن
  • نصب نهایی

 

پکیج شماره 2 - لوکس

شامل کفپوش و درجه بندی استخر

بسته شماره 2 شامل همه موارد ذکر شده در شماره 1 است، اما شامل عرشه بتنی، تمیز کردن استخر و درجه بندی نهایی نیز می شود. هزینه این بسته از 180 میلیون به بالا می باشد.

  • همه موارد در استاندارد
  • درجه بندی نهایی
  • شامل پوشش بتنی
  • تمیز کردن استخر
  • مواد شیمیایی

بیشتر بخوانید:  مراحل ساخت استخر شنا - قدم به قدم

پکیج شماره 3 - نهایی

یک شرکت معتبر، راه حل ساخت استخر

بسیاری از صاحبان خانه ترجیح می دهند به جای این که هر بخش از ساخت استخر را به یک شرکت واگذار کنند، تمام مراحل ساخت استخر خود را به طور کامل به یک شرکت بسپارند.، شرکت آبی سازه یکی از معدود شرکت هایی می باشد که ساخت استخر از صفر تا صد و به شکل سفارشی انجام می دهد. در بسته نهایی، تمام چیزهایی که در بسته شماره 2 یافت می شود، همچنین نرده ها گنجانده شده است. این پکیج چیزی حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد.

  • همه موارد در استاندارد
  • همه موارد در لوکس
  • محوطه سازی