سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبی سازه

مطالب جذاب و خواندنی در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی به همراه نکات آموزشی نگهداری و استفاده از آن

استخر پیش ساخته فایبرگلاس: چرا این استخر را باید انتخاب کنید؟

در بازار انواع استخر را می توانید مشاهده کنید اما استخر پیش ساخته فایبرگلاس بالاترین تقاضا را دارد. این تقاضای بالا بیشتر به دلیل قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس است که بسیار مناسب است. قیمت استخر فایبرگلاس اماده معمولا کمتر از استخر بتنی با وینیل است. ساخت استخر نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد و انتخاب متریال می تواند یک عامل کلیدی در نتیجه نهایی کار باشد. نوع مواد به کار رفته در ساخت استخر بر کیفیت و ظاهر استخر، نحوه نگهداری و هزینه ها تأثیر می گذارد. استخرهای فایبر گلاس به دلیل نصب آسان، نگهداری ساده و کم هزینه و همچنین زیبایی بهترین هستند. فایبرگلاس در پره های هلیکوپتر، بدنه هواپیما و حتی تجهیزات پزشکی نیز به کار می رود.

 

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

مشخصه های مهم استخر آماده فایبرگلاس 

استخرهای فایبرگلاس معمولاً به صورت تک تکه تولید می شوند. آنها با رشته های شیشه ای و رزین پلی استر پوشیده شده اند. مواد مورد استفاده مقاوم و انعطاف پذیر است و می تواند مدل ها و اندازه های مختلف را بدون اتصال یا درز تولید کند. طراحی تک تکه نصب را آسان‌تر می‌کند و تعمیر و نگهداری آن ها به زحمت کمترین نیاز خواهد داشت. خطر زنگ زدن در این استخرها وجود ندارد و نشتی آب صفر است. زمان نصب بیش از 10 روز نمی باشد.

مزیت دیگر هزینه است. ماژول های پیش ساخته تولید را ارزان تر می کنند و قیمت نهایی کمتر بر جیب مشتری سنگینی می کند. با این حال، بزرگترین محدودیت استخر فایبرگلاس در مدل های موجود است. کسانی که استخر فایبرگلاس را انتخاب می کنند باید از بین طرح های موجود، بهترین متناسب با زمین ملک را انتخاب کند. البته در ایران شرکت آبی سازه (abisazeh) امکان سفارشی سازی دارد. این قابلیت محدودیت های استخرهای پیش ساخته را به صفر می رساند. شرکت های شبیه آبی سازه این امکان را به شما می دهند که هر طرح و ابعادی را سفارش دهید. در وبسایت آبی سازه www.abisazeh.com می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

 

مزایای استخر فایبرگلاس چیست؟

استخر فایبرگلاس قوی و مقاوم در برابر ترک خوردگی است و دوام بالایی دارد. علاوه بر این، زمان نگهداری استخر نیز بسیار کم است. از مزیت های استخر اماده فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ماندگاری

فایبرگلاس به دلیل انعطاف پذیری زیادی که مواد ارائه می دهد، به راحتی با هر نوع آب و هوایی سازگار می شود. چه در گرمای شدید و چه در سرما، استخر همیشه آماده استفاده خواهد بود بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه برای ترمیم آسیب باشد.

 

انعطاف پذیری اندازه

هنگام انتخاب یک استخر پیش ساخته فایبر گلاس، به کاتالوگ با مدل ها، شکل ها و اندازه های بی شماری از استخرها دسترسی دارید. مطمئناً مدلی به دلخواه خود و اندازه ای که فضای شما اجازه می دهد پیدا خواهید کرد.

 

سهولت نصب

در مقایسه با انواع دیگر استخرها، فایبرگلاس نصب آسانی را فراهم می کند. در 3 تا 5 روز کار نصب استخر پیش ساخته انجام می شود.

 

حداقل نگهداری

استخرهای فایبرگلاس نیاز به نگهداری کمی دارند و تمیز کردن آن آسان است. سطح صاف است که از تجمع باکتری ها، قارچ ها و کثیفی ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین نیازی به درمان با مواد شیمیایی و محصولات تمیز کننده خاص ندارد که هزینه نگهداری کم را فراهم می کند.

 

زیبایی 

استخرهای فایبرگلاس جذابیت مضاعفی را به محیط می بخشند و نماد زیبایی هستند. امروزه می‌توان آن‌ها را در رنگ‌های آبی و سفید، با پرداخت‌های متفاوت و رنگ‌های مختلف یافت که می‌تواند جلوه خاصی به فضای تفریحی بدهد.

 

ایمنی

از آنجایی که این ماده دارای سطح صاف و مقاومی است، این ماده ترک ندارد که باعث صدمات و حوادث می شود. تکمیل استخرهای فایبرگلاس ایمنی کامل را به خصوص در لبه ها فراهم می کند.

 

جمع بندی

استخر پیش ساخته فایبرگلاس در بین مدل های مختلف، انتخاب بهتری است. در این مطلب شما را مزیت های استخرهای پیش ساخته و آماده آشنا کردیم. شناخت این مزیت ها در انتخاب به شما کمک می کنند. البته نباید فراموش کنید که استخرهای پیش ساخته در برخی از شرایط مناسب نیستند و بهتر است از مدل های دیگر انتخاب کنید. ساخت استخر با استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس در همه مکان ها از جمله باغ، ویلا، حیاط، تراس، کشاورزی و تجاری نیز شدنی است.