سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبی سازه

مطالب جذاب و خواندنی در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی به همراه نکات آموزشی نگهداری و استفاده از آن

مراحل ساخت استخر شنا - قدم به قدم

ساخت استخر از نوع توکار و یا روکار به کمک یک شرکت معتبر خیلی سریع و آسان می تواند انجام شود. در ادامه مراحل ساخت استخر که معمولا در بسیاری از شرکت ها یکسان است را به شما معرفی می کنیم.

ساخت استخر

ساخت استخر 

ساخت استخر در حالت صاف بودن زمین یا شیبدار بودن آن تفاوت هایی دارد. برای نصب استخر در یک زمین صاف، باید در در زیر و اطراف استخر یک بستر شنی ایجاد شود. این شن ها که معمولا از رودخانه ها تهیه می شوند به شکل گرد هستند و معمولاً بین 8 تا 16 میلی متر قطر دارند. جهت ساخت استخر در زمین های شیبدار باید استخر روی صفحه پایه بتنی نصب کرد اما این همیشه ضروری نیست. هنگامی که پایه بتنی ایجاد شد، کناره ها با بتن بیشتری پر می شوند تا استخر در جای خود فیکس شود. در ادامه مراحل ساخت استخر را برای شما به شکل کامل توضیح می دهیم.

1. برنامه ریزی 

هنگام ساخت استخر، باید برنامه ریزی کاملا دقیق داشته باشید. با آغاز شدن حفاری محل امکان تغییر در خیلی از تصمیمات خود را نخواهید داشت به همین دلیل باید از تمام موارد اطمینان کامل داشته باشید.

2. حفاری

فرآیند حفاری زمانی آغاز می شود که تیم ساخت و ساز اندازه گیری های دقیقی از مساحت استخر انجام دهد. بعد از اینکه خطوط کلی در جای خود قرار گرفتند، کار آغاز می شود. یک فرآیند حفاری اصولی باعث می شود که کمترین آسیب به محوطه پیرامون آن برسد.

مرحله حفاری و گودبرداری در ساخت استخر

مرحله حفاری و گودبرداری در ساخت استخر 2

3. آماده سازی کف 

پس از تکمیل فرآیند حفاری، فرایند ساخت استخر سرعت بیشتری می گیرد. مرحله بعدی آماده سازی کف است که استفاده از ماسه و سنگریزه رایج ترین مورد است. این به معنای پر کردن لایه زیرزمینی از شن شسته شده و سپس متراکم کردن آن است. در این حالت یک بستر سنگریزه ای برای نصب استخر کافی است.

آماده سازی کف مکان نصب استخر

4. جابجایی استخر و قرار دادن

هنگامی که مقدمات ساخت استخر به پایان رسید، زمان انتقال بدنه به محل است. این فرآیند شامل یک جرثقیل است که به آرامی استخر را در مکان مناسب قرار می دهد و به تیم نصب اجازه می دهد تا برای مراحل بعدی آماده شوند. 

حمل استخر با جرثقیل

قرار دادن استخر در مکان نصب

5. نصب و راه اندازی و پر کردن

استخرهای پیش ساخته به صورت کامل و آماده برای نصب تحویل داده می شوند. مرحله پر کردن پشتی برای اطمینان از اینکه استخر شما در جای خود باقی می ماند بسیار مهم است. در این مرحله جنبه های تکنولوژیکی سیستم استخر شما مانند نازل های ورودی، اسکیمر، لوله ها و چراغ ها نیز نصب می شوند.

بیشتر بخوانید: ساخت استخر چقدر هزینه دارد؟ قیمت 3 پکیج استخر فایبرگلاس

استخر به تدریج با استفاده از بتن خشک یا سنگریزه پر می شود. نحوه پر کردن فضای اطراف استخر شما مهم است. باید به طور همزمان استخر و شکاف بین لایه بیرونی آن و سوراخ حفاری شده پر شود. این برای اطمینان از متعادل ماندن فشار وارد شده بر روی دیوارها است.

مهم نیست که از چه موادی برای پر کردن فضای استخر شما استفاده می شود، اما همیشه از بتن برای پر کردن فضای زیر پله ها برای پایداری بیشتر در هنگام ورود و خروج باید استفاده شود.

 

مرحله پر کردن اطراف استخر

6. نصب سیستم تصفیه و موتورخانه

هر زمان که استخر در جای خود مستقر شد، زمان آن است که سیستم تصفیه و موتورخانه را نصب کنید. سیستم تصفیه و موتورخانه معمولا در جایی که شما انتخاب می کنید مانند گاراژ یا زیرزمین قرار می گیرند و معمولا قابل مشاهده نیستند.

موتورخانه استخر

موتورخانه و تصفیه خانه استخر

7. سقف استخر

شما این امکان را دارند که سقف جمع شونده را برای استخرهای روباز خود نصب کنید. این سقف برای پوشش و روکش سریع نیاز به نصب نرده در کنار استخر دارد. اگر قرار باشد بر روی سنگفرش نصب شوند، این ریل های سقف در میله بتنی استخر قرار می گیرند. با این حال، در صورت ترجیح، این ریل های سقفی را می توان پس از چیدن کاشی های بیرونی استخر نیز نصب کرد.

آماده سازی جهت نصب پایه های سقف استخر

8. کاشی کاری در اطراف استخر

کاشی کاری در اطراف استخر یکی از مراحل محوطه سازی استخر است. هنگامی که استخر نصب شد، کارهای نهایی انجام می شوند تا استخر آماده استفاده شود. برخی ممکن است کاشی کاری اطراف استخر را را دوست داشته باشند در صورتی که سنگ فرش را نیز می توانید انتخاب کنید. 

کاشی کاری اطراف استخر

9. نصب سقف

هنگامی که به ساخت استخر در باغ هستید، باید بیشترین استفاده را از فضای باغ داشته باشید، به همین دلیل است نصب سقف جمع شونده طرفداران زیادی دارد. این سقف ها را می‌توان در جای خود قرار داد تا استخر شما را بپوشاند و در زمان هایی که از استخر خود استفاده نمی کنید از آن محافظت کند. آنها به سادگی از جمع می شوند تا به شما امکان دسترسی به استخر را بدهند.

نصب سقف استخر

10. تمام

مراحل ساخت استخر کامل شده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از استخر خود لذت ببرید. با استفاده از استخرهای آماده فرایند ساخت استخر به کمتر از 14 روز می رسد. فرایند نصب استخرهای آماده سریعتر از استخرهای بتنی استاندارد است و دردسرهای خیلی کمتری را برای شما ایجاد می کند.