سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبی سازه

مطالب جذاب و خواندنی در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی به همراه نکات آموزشی نگهداری و استفاده از آن

هزینه ساخت استخر با استخر فایبرگلاس (راهنمای کامل - 1402)

یکی از اولین سوالاتی کسانی که می خواهند با استخرهای فایبرگلاس برای خود یک استخر خانگی داشته باشند این است که هزینه استخر فایبرگلاس چقدر است؟ اگرچه پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، اما در این مطلب به شکل کامل به آن خواهیم پرداخت.

می توان خرید استخر را شبیه به خرید ماشین یا خونه در نظر گرفت. برای خرید استخر هم شما گزینه های بسیار زیاد با قیمت های متفاوت را می توانید مشاهده کنید. شما هر زمان که در خانه باشید استخر خود را خواهید دید. اگر در انتخاب استخر درست عمل کنید و آپشن های مناسب را سفارش دهید باعث می شود که بیشترین لذت و کمترین تعمیرات را داشته باشید. به همین دلیل، اکثر خریداران تصمیم می گیرند استخری را تهیه کنند که برای سال های زیادی بتوانند از آن استفاده کنند. متأسفانه برخی از افراد تنها به فکر ساخت استخر ارزان هستند، بنابراین به مواردی مانند هزینه نگهداری، کیفیت، گارانتی و زیبایی اهمیتی نمی دهند که قطعا در این آینده از این کار خود سرخورده خواهند شد.

برخی از آپشن های که می توانید به استخر خود اضافه کنید عبارتند از:

  • کاشی کاری
  • سطوح رنگی استخر
  • روشنایی فیبر نوری
  • عرشه بتنی اضافی
  • کفپوش بتنی 
  • موزاییک های طرح دارد
  • کاورهای امنیتی
  • روکش های اتوماتیک
  • تخته غواصی
  • نرده 
  • آبنماها
  • جت اضافی
  • جکوزی های داخلی 
  • دیوارهای نگهدارنده

همانطور که می بینید آپشن های بسیاری را می توانید به استخر خود اضافه کنید.

ساخت استخر با استخر فایبرگلاس

قیمت استخر فایبرگلاس چقدر است؟

متوسط قیمت استخر فایبرگلاس 50 تا 200 میلیون است. این فقط مربوط به خود استخر فایبرگلاس است و باقی هزینه ها جداگانه باید برآورد شوند. در یک بازه ده سال هم مقداری برای هزینه نگهداری از استخر فایبرگلاس باید پرداخت کنید. اما مکان نصب و شرایط نصب هم در هزینه ساخت استخر با استخرهای فایبرگلاس تاثیر مستقیم دارد که در ادامه در مورد آن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاثیر نصب استخر فایبرگلاس در هزینه کلی

وقتی کسی می پرسد که هزینه ساخت استخر چقدر است، چگونگی نصب یک فاکتور مهم است. می توان چگونگی نصب را به چهار روش مختلف تقسیم کرد، که عبارتند از:

1. نصب استخر توسط مشتری

در این نوع از نصب بدنه استخر توسط شرکت تولید کننده استخر فایبرگلاس برای مشتری ارسال می شود. دریافت کننده یا همان مشتری مسئولیت تمام کارهایی که مربوط به نصب از جمله گودبرداری، نصب استخر، پرکردن استخر، اضافه کردن آب، آماده سازی و شکل دهی بتن، درجه بندی نهایی، برق استخر، حصار کشی، مجوز و غیره را بر عهده دارد.

اگرچه نصب استخر فایبرگلاس چندان پیچیده نیست، اما باید جزئیات رعایت شود و جایی برای خطا وجود ندارد. اگر در زمینه گودبرداری و ساخت و ساز تجربه دارید و تجهیزات مورد نیاز هم در اختیار دارید می توانید این کار را انجام دهید. به طور متوسط بین 5 تا 10 میلیون برای حمل استخر باید شرکت سازنده استخر پرداخت کنید.

2. نصب استخر فایبرگلاس بدون پوشش بتنی

در این نوع نصب بدنه استخر، حمل و نقل، تجهیزات استخر، حفاری، تنظیم استخر، پر کردن استخر با آب، نصب و مجوز استخر توسط شرکت پیمانکار انجام می شود. سفارش دهنده مسئول شکل دهی و آماده سازی بتن، درجه بندی نهایی، تمیز کردن استخر، برق و حصارکشی است. قیمت این نوع نصب به طور معمول از 30 تا 35 میلیون متغیر است که بسته به اندازه و آپش ها دارد.

3. استخر با روکش بتنی

در این نوع نصب علاوه بر موارد گفته شده در مورد دوم عرشه بتنی، تمیز کردن استخر و تست نهایی نیز توسط شرکت انجام می شود. در این حالت باید به طور متوسط 40 تا 50 میلیون باید پرداخت کنید.

4. نصب صفر تا صد

در این حالت صفر تا صد انجام می شود و استخر آماده اسفاده به شما تحویل داده می شود. هزینه نصب در این مدل بین 50 تا 65 میلیون می باشد.

مقایسه هزینه استخر فایبرگلاس با دیگر مدل ها

هزینه ساخت استخر با استخرهای فایبرگلاس با هزینه ساخت استخر با دیگر مدل ها با هم فرق می کند. در مورد مقایسه قیمت استخر فایبرگلاس با انواع دیگر استخرها، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

استخرهای وینیل لاینر

ساخت یک استخر با وینیل لاینر چیزی بین 80 تا 100 میلیون به شکل متوسط هزینه دارد. استخرهای شنا ساخته شده با وینیل لازنر یک راه حل کوتاه مدت است. اگرچه هزینه اولیه آن معمولا کمتر از استخر فایبرگلاس یا بتنی است، هزینه طولانی مدت آن اغلب بسیار بیشتر است.هزینه تعویض لاینر حدود 20 تا 25 میلیون است و تاثیر آن را در بازه 10 ساله مشاهده خواهید کرد.

استخرهای بتنی

هزینه استخرهای بتنی از 150 میلیون شروع می شود که بشتر از دیگر مدل ها می باشد. ذر هزینه های بلندمدت حتی تفاوت بیشتری هم دارد. به عنوان مثال، استخرهای بتنی معمولاً باید هر 8 تا 12 سال یکبار گچ کاری شوند که این خود هزینه زیادی خواهد داشت.  استخرهای بتنی دارای معایب استفاده زیاد از مواد شیمیایی، برس زدن دائمی دیوارها، تغییر رنگ، شستشو، اسید شویی و زبری سطح هستند.

جمع بندی

هزینه استخرهای فایبرگلاس در مقایسه با دیگر مدل ها بسیار مناسب تر است. علاوه بر این استخرهای فایبرگلاس را می توانید بر اساس بودجه ای که دارید انتخاب کنید. اگر بودجه شما محدود است می توانید ابعاد کوچکتر را انتخاب کنید.