سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبی سازه

مطالب جذاب و خواندنی در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی به همراه نکات آموزشی نگهداری و استفاده از آن

نکات مهم برای انتخاب یک استخر شنای خانوادگی! آپدیت تابستان 1402

استخر شنا یک انتخاب فوق العاده برای هر خانواده و خانه ای است. استخر شنای خانوادگی یک مکان عالی برای خانواده ها جهت لذت بردن از آفتاب تابستان است. مزیت های استخر خانوادگی بسیار زیادی است و از جمله آن ها می توان به داشتن مکانی برای استراحت، بازی و حتی ورزش اشاره کرد. با این حال، استخرهای شنا مدل ها و طرح های مختلفی دارند و انتخاب استخر مناسب کمی دشوار است. این مطلب برای کمک به شما جمع آوری شده است تا اطلاعات مفید برای انتخاب داشتن یک استخر خانوادگی را در اختیار شما قرار دهد.

 

نکات مهم برای انتخاب یک استخر شنای خانوادگی

 

مزیت های استخر شنای خانوادگی

  1. بهبود روابط خانوادگی: با داشتن یک استخر، فضایی را برای اعضای خانواده در هر سنی ایجاد می کنید تا دور هم جمع شوند و با هم وقت بگذرانند. این یک راه عالی برای بهتر کردن روابط است.
  2. تناسب اندام: استخر یک راه عالی برای افراد در هر سنی برای ورزش کردن است. از آب درمانی و فعالیت های ملایم بدون تحمل وزن گرفته تا تمرینات شدیدتر که در آن ها واقعاً ضربان قلب افزایش می یابد. راه های مختلفی برای تناسب اندام در استخر وجود دارد که حتی احساس نمی کنید در حال ورزش هستید.
  3. صرفه جویی در هزینه: با داشتن یک استخر در حیاط خلوت خود، می توانید در حیاط خود چند روز تفریح کنید، به این معنی که در هزینه های بیرون رفتن و غیره صرفه جویی می کنید.
  4. بالا رفتن ارزش خانه شما: یک استخر خانودگی خانه شما را ارتقا می دهد و آن را به فضایی زیبا تبدیل می کند. اگر به دنبال سرمایه گذاری مجدد یا فروش ملک خود هستید، این امر قطعاً به ارزش خانه شما می افزاید.
  5. غلبه بر گرما: مطمئناً ما عاشق تابستان‌های گرم و روزهای آفتابی هستیم و شنا کردن در یک روز سوزان راهی عالی برای خنک شدن است. 

 

انواع استخرهای خانوادگی

استخرهای خانوادگی مدل های مختلفی دارند، بنابراین انتخاب نوع مناسب استخر برای خانواده شما می تواند یک تصمیم دشوار باشد. اولاً ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که در حال سرمایه گذاری در یک استخر شنا از یک شرکت معتبر هستید. اطمینان حاصل کنید شرکتی که می خواهد استخر شما را طراحی و نصب کند، نمونه کارهای قوی و خوبی داشته باشد. شرکت آبی سازه یکی از شرکت های معتبر در ساخت استخرهای خانوادگی می باشد که می توانید از وبسایت https://www.abisazeh.ir اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

محبوب ترین استخرهای شنا از فایبرگلاس و بتن ساخته می شوند. بیایید نگاهی به مزایا و چالش های هر دو بیاندازیم:

استخر فایبرگلاس

فایبرگلاس گزینه مقرون به صرفه تری است، زیرا بدنه آن ها در کارخانه ها تولید می شوند. استخرهای فایبرگلاس در طیف وسیعی از اشکال، اندازه ها و سبک ها هستند. بزرگترین مزیت سرمایه گذاری در استخر فایبرگلاس این است که می توان آنها را در عرض چند روز نصب و آماده استفاده کرد (بسته به آب و هوا و میزان خاکبرداری مورد نیاز در حیاط خلوت شما). به لطف آخرین فناوری، آن ها همچنین آنقدر قوی و بادوام هستند که برخی از آنها اکنون با ضمانت مادام العمر ارائه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخرهای فایبرگلاس می توانید از اینجا بازدید کنید.

 

استخر بتنی

دلیل گرانی استخرهای بتنی این است که باید از ابتدا ساخته شوند. این بدان معناست که فرآیند ساخت و ساز طولانی تر است و نصب ممکن است ماه ها طول بکشد. برخلاف استخرهای فایبرگلاس، استخرهای بتنی نیاز به کاشی کاری یا سنگ ریزه دارند که زمان و هزینه بیشتری را می طلبد و می تواند منجر به نگهداری مداوم بیشتر شود. استخرهای بتنی جلبک های بیشتری را روی سطح متخلخل خود جذب می کنند، بنابراین نیاز به تمیز کردن و مواد شیمیایی بیشتری دارند. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که استخرهای بتنی بعد از حدود 10-15 سال نیاز به روکش مجدد دارند. اگر حیاط خلوت شما شکل غیر معمولی دارد و می خواهید کنترل بیشتری بر طراحی استخر خود داشته باشید، بتن انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. 

 

تفاوت استخر فایبرگلاس و استخر بتنی

 

 

اندازه استخرهای شنا خانوادگی

استخرها در اندازه های مختلف موجود هستند و فضای چند منظوره مناسبی برای تفریح، ورزش و سرگرمی هستند. این ها محبوب ترین هستند. استخرهای اسلیم لاین برای کسانی ایده آل است که فضای محدودی دارند اما همچنان می خواهند از تمام مزایای یک استخر در حیاط خلوت خود بهره مند شوند. استخرهای اسلیم لاین همه طراحی و ویژگی ها و کیفیت نسخه های فول سایز یکسانی دارند. استخرهای شنا برای کسانی که خواهان یک استخر شنای کوچکتر و کاملاً مناسب برای استراحت هستند عالی هستند.

آپشن های اختیاری

آپشن های اختیاری زیادی وجود دارد که می توانید به استخر شنای خانوادگی خود اضافه کنید تا لذت بیشتری ببرید و زندگی را آسان تر کنید. انتخاب آپشن ها تا حد زیادی به استفاده و بودجه مورد نظر شما بستگی دارد.

  • سیستم های گرمایشی یک راه عالی برای استفاده بیشتر از استخر شما هستند. سیستم های گرمایش گازی، خورشیدی یا برقی رایج ترین هستند. داشتن یک استخر آب گرم به این معنی است که شما و خانواده تان از سرمایه گذاری خود استفاده بیشتری خواهید برد، زیرا این امکان را دارید که در تمام طول سال از آن استفاده کنید.
  • اضافه شدن جکوزی به استخر می تواند لذت و آرامش بیشتری را به حیاط خلوت شما بیاورد. می توانید یک استخر فایبر گلاس با جکوزی داخلی تهیه کنید یا می توانید طراحی استخر بتنی خود را طوری سازماندهی کنید که یک جکوزی خانگی هم داشته باشید.
  • آب نماها می توانند حیاط خلوت شما را زیبا کنند. آنها نه تنها می توانند از نظر ظاهری جذاب باشند، بلکه می توانند آرامش را تشویق کنند، زیرا ثابت شده است که صدای آب جاری ابزاری موثر برای آرامش است. سرسره‌های آبی همچنین می‌توانند از صدای آب جاری یک مزیت آرامش بخش باشند. با اضافه کردن سرسره آبی بچه‌ها را تشویق به استفاده بیشتر از آن می‌کند.
  • پله های تعبیه شده در استخر شما هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است. این نه تنها یک منطقه کم عمق و امن برای کودکان فراهم می کند تا به آب عادت کنند، بلکه ورود به استخر را نیز آسان می کند. 
  • محوطه سازی و سنگفرش اطراف استخر شما آخرین نکته است و سازنده استخر شما می تواند به شما توصیه کند که چه نوع سنگفرشی با چشم انداز و بودجه شما مطابقت دارد.

 

همانطور که می بینید آپشن ها بسیار متنوعی وجود دارد، هنگام ساخت استخر خانوادگی می توانید به آن اضافه کنید. برخی از عوامل اصلی تصمیم گیری در مورد بودجه و نگهداری مداوم هستند. محبوب ترین استخر برای خانواده ها، فایبرگلاس است، زیرا در هزینه های اولیه و همچنین هزینه های نگهداری در درازمدت مقرون به صرفه تر هستند. زمان مورد نیاز برای نگهداری و تمیز کردن معمولا کمتر از یک استخر بتنی است. هر کدام را که انتخاب کنید، خانواده شما برای سال های آینده از داشتن یک استخر زیبا سپاسگزار خواهند بود.